martes, 10 de junio de 2008

OPTATIVES PER AL CURS 2008-2009

DESCRIPCIÓ BREU DEL CONTINGUT DE LES OPTATIVES DE 1r ESO



SEGONA LLENGUA ESTRANGERA
En aquesta optativa es pretén que l'alumne es familiaritze amb l'ús de la nova llengua i la seua cultura (s'aprén a comunicar-se en eixa llengua, a utilitzar-la com a element de reflexió lingüística, a valorar-la socialment i culturalment, etc.).

INFORMÀTICA
L’ensenyament i aprenentatge d’aquesta optativa té com a objectius, entre d’altre: conéixer el món de la informàtica i els mitjans que proposa per solucionar diferents tipus de tasques, manejar amb fluïdesa ordinadors, impressores, etc., conéixer i manejar amb certa profunditat programes informàtics bàsics i alguns específics, etc.

TALLER DE MÚSICA
Consistirà en una revisió dels elements del llenguatge musical, audició de música de diversos estils, interpretació instrumental i cant.

COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL
Aquesta optativa té com a objectius: el coneixement dels mitjans de comunicació de masses, com a part de la vida quotidiana, afavorir l’actitud crítica front al bombardeig comunicatiu, reflexionant sobre determinats models de vida que ens intenten vendre, sobretot en la publicitat i en la televisió i, finalment l’acostament, anàlisi i producció de les diferents formes comunicatives: còmic, fotografia, cinema, ràdio,...

TÈCNIQUES DE LABORATORI DE BIOLOGIA
Planteja el coneixement i utilització de diversos instruments i materials de Laboratori per la realització de múltiples experiències i tècniques d’investigació en les diverses facetes de la Biologia: observació i estudi de cèl·lules i microorganismes, així com múltiples experiments amb diverses substàncies orgàniques, estudis d’animals i plantes, disseccions, etc.

L'ENTORN: TALLER DEL GEÒGRAF I DE L'HISTORIADOR
Mitjançant debats de temes d'actualitat, investigacions i treballs de camp, itineraris (urbans, històrico-monumentals, arqueològics, ecogeogràfics,...), etc. Aquesta optativa pretén ajudar a entendre els aspectes espacials, temporals i socials de l'entorn partint de les percepcions i capacitats de l'alumnat i col.laborant en el fet que en reconstruïsca de manera crítica les seues concepcions.

ASTRONOMIA
En general, es pretén que l'alumne valore l'interés de la ciència i de l'estudi, que adquirisca hàbits d'observació i contacte amb la natura, etc. Tot açò es concreta en una sèrie de continguts com la introducció a la ciència astronòmica (el cel, el cel nocturn, el Sistema Solar i l'Univers), l'observació sistemàtica i quantitativa dels astres, etc.

ESTRUCTURES ESPACIALS
En aquesta optativa es treballa amb mosaics, políedres, proporcions, màquines i mecanismes, il·lusions òptiques i figures impossibles, trencaclosques en el pla i en l’espai, etc. per tal que l’alumne comprenga les estructures espacials que l’envolten i desenvolupe habilitats de comunicació relatives a aquestes.

No hay comentarios: